söndag 12 juli 2009

En bra vecka

Den här veckan har jag uppnått det som var ambitionen! Jag brukar göra en planering för veckans träning på måndagen, men oftast uppnår jag kanske 70 % av det som var ambitionen. Men den här veckan uppnådde jag planen, 4 löppass, 2 styrkepass och 1 övrigt (simning). Tot 7 pass, men med två vilodagar. Mest glad är jag för löpningen, närmre 50 km, ett roligt distanspass med J, ett snabbdistans på löpband, ett försök till intervaller och så dagens långpass på 17.5 km i hyfsat tempo. Eftersom planen är att så småningom kunna göra snabbare långpass så var det bra. Jag har sagt det förut men... träning ger ju så sjukt mycket energi och endorfiner och löpningen framför allt. Oavsett om det är svettas floder på ett löpband, vrida upp hastigheten successivt, eller lugnt löpa genom sommarkvällen på ett långpass, passera genom både regnskurar och solsken.

1 kommentar:

Elina sa...

Det var tur att jag inte hade någon plan den här veckan, för jag hade verkligen inte uppnått den :)