måndag 6 juli 2009

Min mage, mitt bröst och mitt huvud

Ett fullständigt datorhaveri på jobbet innebär för min del en något längre lunch. Och jag lyssnar på P3 Svea, äter rester och gör en lasagne - bra att ha.

Min mage, mitt bröst och mitt huvud är fullt av kärlek, jag har råg i ryggen och spring i bena!

Framöver tänker jag mig träningen ungefär såhär, löpning 3-4 ggr/veckan och styrka/övrig träning 2-3 ggr/veckan. Löpning, 1-2 distanspass (ett snabbdistans 6-10 km och ev ett distanspass 8-12 km) ett kvalitetspass (backintervall, fartlek eller intervall), ett långpass 17-25 km. Nu ska det utvecklas och sprängas gränser var det tänkt. Men framför allt ska det vara kul och det ska vara på fri vilja. Och det ska vara kvalitet snarare än kvantitet. Någon som vill vara med?

Min mage, mitt bröst och mitt huvud är fullt av kärlek, jag har råg i ryggen och spring i bena!

2 kommentarer:

malin sa...

lasagnen såg supergod ut - lyckliga j som får äta den :)

elina sa...

dina kortaste springpass passar in för att springa med mig... men tyvärr bara distansen, inte hastigheten :P