torsdag 2 juli 2009

Igår när jag kom hem från jobbet satt ett litet brev inskjutet i dörrspringan. Med bläckpenna och spretig handstil kunde jag bland annat läsa du har så mycket fint i ditt liv. (…) Och du är ju klok, men ibland mer när det handlar om andra. Det var från Elina. Och jag blir rörd och rörd igen när jag fick öppna paket och läsa brev igen.

Igår åt jag middag två gånger. Det tackar man ju inte nej till. Middag 1, hemma på balkongen, paj som jag gjort med bladspenat, körsbärstomater och rökt kalkonbröst. Middag 2, blev bjuden på grekisk sallad och baguette hos och av svärfar. Dagen rundades av med jordgubbar och glass.

Kommande tomma, blanka veckor ska det ske små och stora övningar i hur leva livet. Och jag hoppas på fortsatta varma dagar och nästa helg på en brygga, nära skogen och då ska jag slänga den jäkla klockan i sjön och slippa sekunder och timmar som svindlar och bränner.

3 kommentarer:

Elina sa...

Så spretigt var det väl ändå inte? Inte i närheten av din spretiga stil i alla fall ;)

Jag hoppas innerligt att du får en lugn, fin, skön och rolig semester. Vi firar semester imorgon kväll! Jag kan ju låtsas att jag ska få det också.

malin sa...

och jag då? ingenting. Den dåliga systern. frågade inte ens hur det gått. skäms på mig!

andreas sa...

ja ta det lugnt ,vila och framför allt ta det lugnt kram