fredag 10 juli 2009

Det definitiva semesterinlägget

Brygglivet försvann dock med 70 mm regn.
Imorse när jag vaknade kändes det nästan som julafton. Jag är så lyckligt lottad att jag nästan alltid nu vaknar med ett leende och idag är nog hela jag ett leende!

Den definitiva fredagen, då semestern definitivt börjar. Fredagskjolen är på, jag ska bjuda på tårta efter lunch, och sedan ska jag stämpla ut, flera timmar innan arbetsdagen egentligen slutar. Jag ska cykla till hallen och med ett styrke- och ett löppass blåsa ur huvud och kropp på allt vad arbete heter. Sedan ska jag cykla hem, öppna en öl, bli bjuden på mat (undrar när han kommer på att det i presentkortet visst stod att det var jag som skulle laga all mat i helgen, bjuda på öl och godis…) Och när vi senare ansluter till goda, fina vänner ska jag kanske dricka en till öl. I morgon vaknar jag upp till en mindre ocean av ledig tid framför fötterna, och har en finfin lördag. Så är planen.

4 kommentarer:

Lineya sa...

Det låter som du kommer få två underbara dagar. Och önskar dig en toppen semester!

emelie sa...

härligt! Hoppas din semester blir den bästa på länge!

slans sa...

är så glad för din skull! hoppas vi hinner ses lite mer än vanligt... hör av dig till mamma förresten!

elly sa...

hej! jag kommer nog bara hem en sväng i mitten av augusti. annars är det dåligt med fler än en ledig dag i taget. har dock ledigt den här veckan, för tanken var att vi skulle åka utomlands. istället blev det halvtaskigt väder ute i skärgården några dagar. men det var rätt mysigt det med.