måndag 20 juli 2009

Min bagarstuga

God morgon! Eller är det god kväll? Jag vaknade halv sex, pigg och utsövd som man blir om man somnar före tjugotvå på kvällen! Så nu har jag tänt ljus i lägenheten och det är både mörkt och regnigt ute. Det känns ungefär som en oktoberkväll, inte en julimorgon. Men det är helt okej, jag gillar olika väder.

Idag ska jag ha bagarstuga hade jag nämligen tänkt! Kanske får jag sällskap av en trevlig ung dam med hjärtformade solglasögon och en talang bland annat för pärlplatteskapande.

Jag tänkte börja nu snart med muffins och banankaka. Senare under dagen ska jag gå in på hard stuff. Brödbaket.

Oj vad klockan springer iväg, nu är den 6:16 redan! Bäst att börja! Jag återkommer med en bagerirapport senare.

2 kommentarer:

malin sa...

att du inte sover du som får. imorgon lämnar jag in odin till dig o går o lägger mig igen:)

Fridah sa...

Haha, vad fin du är! Yes, du får sällskap av mig. Men jag kan inte utlova några mästerverk, jag suger fortfarande på bakning.