söndag 18 november 2012

Sporty sunday

När jag vaknade i morse visste jag att jag ville träna två gånger, men vad? Egentligen ville jag till gymmet och köra nya maxtester i bänkpress, men samtidigt så ville jag ut i dagsljuset som det inte finns så rikt av nu.

Jag började med löpning. JW cyklade med mig och puffade på mig med små kampsånger. Hans favorit är Jag bara rullar fram... Benen var riktigt sega och värkte, men efter 6 km löpning lättade det. Slowstarter - ja! 12.5 svettiga kilometer i långdistanstempo och en ordentlig dos dagsljus in på kontot.

Hemma var middagens förberedd, saffranslax med pressad potatis... Underbart gott! Klockan 17.00 köpte jag ett pass Intervall-Flex på Friskis&Svettis. Inget höjdarpass enligt mig, dålig musik och jag kände ingen större entusiasm. Jag tyckte även att flera av övningarna var märkliga och det var svårt att känna vart det skulle ta någonstans.

Nu känner jag mig riktigt peppad inför en bra träningsvecka! Nya persförsök i gymmet, fartträning med orienteringsklubben (snabbdistans hörde jag, jag har redan ångest...) och kanske, kanske, kanske en snöpremiär till helgen.

4 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Härligt med löpning i dagsljus! Jag har en sådan träningsvärk i benen idag att jag knappt kan röra mig utan att det gör ont, men det är lite härlig känsla också, crossfit är grym träning!:)

Låter supergott med saffranslax!

Håller tummarna att det blir snöpremiär till helgen! :)

Snorkkis sa...

Härligt att vakna med viljan att träna flera pass. Själv vaknar jag oftast och tänker på kaffe :) . Verkligen en sporty sunday - då är du förberedd för en måndag!

andreas sa...

sluta prata om snö det kommer till jul ;) kramar

Elina sa...

På yr.no ser resten av november inte så lovande ut tyvärr... Får hoppas att de har fel!

Synd på friskispasset!