lördag 17 november 2012

På äventyr i badhuset

Strax före tio i morse mötte vi upp tre förväntansfulla killar, tre av mina syskonbarn 4, 4 och 6 år. Vi ska på äventyr igen, sa Gustaf. För det är ett äventyr att besöka simhallen tillsammans! Några timmar av bad och lek, farande i små och stora rutschkanor, paus för saft och bulle, mera bad och därefter dusch och hemfärd till oss. Där myste vi i soffan, åt korv med bröd och kollade på film. Det gick som en dans att vara vikarierande trebarnsföräldrar men lite utmanande också med tre glada, pigga barn studsande i vattnet.

Ni vet, en sådan där dag som jag blir alldeles varm i hjärtat av! Jag ser fram emot en sådan här dag som om det vore julafton. Längtar, och känner mig nästan sorgsen när dagen är slut. Vilken tur att jag vet att vi kan låna barnen igen och igen för att hitta på nya äventyr tillsammans.

5 kommentarer:

Malin sa...

Det är nog lika uppskattat av barnen och deras föräldrar som vet att barnen är lyckliga, trygga och blir aktiverade utan vi behöver lyfta ett finger!

Elina sa...

Underbart! Åh, vad jag skulle vilja vara med på en sån dag! Ni är fantastiska barnvakter.

LinaTriathlet sa...

Åh vilken fin och mysig dag ni hade! Underbart att få spendera tid med syskonbarnen!

Jag har sovit väldigt gott inatt:)

Snorkkis sa...

Ja vilken aktiv dag det verkar ha varit. Och alla fick njuta till max - ni, barnen och barnens föräldrar.

andreas sa...

ni är så gulliga som gör det kramar