söndag 11 november 2012

Det var den helgen det!

Helgen har försvunnit i ett nafs! Vi inledde storstilat, med att bjuda hem nio kära vänner i fredags kväll. Hämtpizza, mousserande vin, sprakade brasa och prata ikapp tills sena kvällen. En väldigt bra fredagskväll!

Under lördagen bakades det bröd till kvällens fest, sen sprang jag 11 km i skapliga 5.30-tempo. Det räknar jag som ett stort steg i rätt riktning, framför allt för att känslan i kroppen var lätt och stark. Det kändes som att den här gången var det inte bara huvudet som ville springa, utan hela kroppen ville bli trött och avverka kilometer efter kilometer.

På kvällen vankades en rysligt trevlig fest för min svägerska som fyllt 30 år! En god buffé, härliga människor och dans! Jag hoppas att lillasyster kommer med en bildkavalkad från detta sen.

Idag firade vi pappa med hans favorittårta. Jag pysslade hemma, och cyklade iväg till gymmet och insåg någonstans där att jag glömt äta lunch! Tårta blev visst lunchen idag... Det har nästan aldrig tidigare hänt att jag glömt en måltid. Hursomhelst var det en bra uppladdning, för jag orkade i bänkpressen lyfta 1 x 8 rep på 40 kg och därefter 2 x 3 rep på 50 kg! Äntligen 50 kg! Skakig men glad var jag efteråt, ett bra bröst-bicepspass.

Och nu, en stunds av lugn och ro i vårt hem. God middag, rosta müsli, läsa bloggar, se på tv, tända en brasa... Den här helgen har på så sätt innehållit allt man kan önska!

5 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Mysigt att träffa gamla vänner! Låter som en fantastisk trevlig och mysig helg, som innehöll precis som du skriver, det man kan önska sig! Härligt med löpning med flow och du är tokigt stark som tar 50 kg i bänk! Grymmedu!!

bureborn sa...

Vilken härlig helg! Och så underbart att du hittat flytet i löpningen igen!

Löpning & Livet sa...

Låter verkligen som en helg i min smak. Och så bra att det känns bättre igen! Håller lila tummar för att det fortsätter så nu och sedan blir ännu bättre.

Elina sa...

Verkligen en bra helg! Nu får man försöka se sig själv som laddad för fem arbetsdagar :)

Snorkkis sa...

Härlig helg igen. Och ang ditt föregående inlägg - att du har en så fin och optimistisk inställning tar dig genom allt jobbigt ska du se. Jag vill också gräva ner vissa delar av dethär året, men alla erfarenheter formar en ändå på nåt bra sätt.