torsdag 6 augusti 2009

Plocka allt du törs där i min trädgård

Malin resonerar kring det här med att fylla 30, inför helgens stora festlighet. Själv fyller jag snart 25. För några år sedan var det här med dagar, tid och ålder något som stressade mig enormt. Just nu är jag glad att jag lever livet jag vill leva och förhoppningsvis har så mycket fint framför mig.
*
Och jag är glad att jag nu kan stå och göra moves som Kissande hunden till låtar som Ska vi plocka körsbär i min trädgård på Hembygsgårdarna i Leksand, utan att skämmas eller tycka det känns pinsamt och jobbigt, utan bara rätt kul.
*
Nu är det två dagar kvar + helg av min semester. Det gör mig rätt ledsen. På programmet står utflykt, träning, inhandling av diverse presenter, inhandla alkoholhaltig dryck, två födelsedagskalas. Och en söndag.

2 kommentarer:

malin sa...

present oh la la vem kan det vara till? Hi hi

Elina sa...

Den där söndagen ja. Min bästa söndag på länge, och din tyngsta kanske. Men du ska se att hösten kommer bli fin, trots jobb. Och vem vet, snart räknar du kanske ner till att aldrig mer återvända till just det där jobbet.