tisdag 18 augusti 2009

10 anledningar att älska att det är höst

Med risk att höstglamourisera för mycket, så finns det många anledningar till att älska just hösten!
1. Ingen stress att du ”ska” ut i solen, till sjön, varje fin stund och det spelar ingen roll om det är kallare, blåsigt
2. Mörka kvällar med tända ljus och kvällsfika hemma
3. Rutiner och struktur, here we come! Mer strukturerad träning, mat och middagar, inte bara hit och dit sväng och fläng som hela sommaren
4. Åka till Kinnvallsjösätra (om 9 dagar!) under hösten och elda i öppna spisen, äta och dricka och njuta av hela härligheten och myrarna som brinner av ljung och löv
5. Bara tre månader kvar till jul! Även snö förhoppningsvis, och längdskidåkning!
6. Utelöpning fungerar för mig generellt sett bättre med syrerik, kallare luft. En av mina bästa löpturer gjorde jag på Vintervarvet med flera minusgrader, is och snö! (14 km 1.08.47)
7. Jag fyller år, ska då vara ledig en vecka i samband med det!
8. Oplanerade helger med tid för sovmorgnar och långa frukostar, vilket i princip aldrig inträffar juni-augusti
9. Trots punkt 1, det finns få saker som slår en solig höstdag med hög himmel, gula träd, promenad, fika
10. Sist men inte minst utan störst, min och älsklings höst tillsammans i vårt hem!

Jag älskar rönnbär! Foto: Elina

4 kommentarer:

Elina sa...

Två länkar till mig, inte illa. Känns mysigt och höstigt idag i alla fall. Regn, frisk luft och jag får vara inne och ha det skönt. JÄJ!

malin sa...

håller med på varje punkt !

Mor sa...

Det märks att du är släkt med mig som också alltid mår extra bra på hösten! Listan skulle jag (nästan) ha kunnat skrivit! När skall jag få träffa dig? Kram!

andreas sa...

härligt skrivet jonna sådan inställnig gillar jag kram