lördag 15 augusti 2009

Men titta på mitt leg, då!

19? 25? På kräftskiva, igår.

På tisdag är det två månader tills jag fyller 25. En efter en har de redan fyllt, 84:orna. Och idag påbörjades en stor ålderskris, ja, jag skulle nog till och med kunna kalla det för livskris. Anledningen? För första gången frågade de inte efter leg på Systembolaget!

Okej. Nu gäller det att handla snabbt och beslutsamt. Inhandla en rynkkräm snarast! Och sluta sola, alla vet ju att det förstör hyn. I alla fall på sikt. Alkohol fördummar och föråldrar, så sluta med det också. Jag började bra som chaufför på gårdagens kräftskiva. Jag ska bara dricka slut på den öl vi har kvar i kylskåpet, sen så. Kläderna då? Ja, idag har jag lånat kläder av F med H, 16 och ett halvt år ung, så där är jag helt klart på rätt spår. Tillskott av fiskolja äter jag redan för att hålla hjärnan i trim. Och motionen går det ju bra med. Slutsats, snart ser jag ut som 19 igen!

5 kommentarer:

Elina sa...

Som jag sa idag: Att se ut som 19 år är väl inget att stå efter. Det är väl varken bättre eller sämre liksom. Du är ju snygg. Det är väl nog!

Anonym sa...

ja nu börjar den här åldersnojjan stressa upp mig: JONNA, sluta genast! Och ett tipps: jag lägger alltid fram mitt leg tillsammans med visakortet , mycket beskedligt. Då får man aldrig veta om han/hon tänkt fråga efter leg eller inte. Visst är det bra?! Puss gulle/Tora

andreas sa...

jonna kära syster är man på bolaget ofta så känner personalen snart igen en och slutar därför be om leg.kram

Andrej sa...

Ett tips är att slarva bort koden till VISA-KORTET. Då MÅSTE du visa leg varje gång.

mbh sa...

ojojoj kom tillbaka när du är 30 din snärta:)