måndag 24 augusti 2009

Dubbel trippel bubbel snubbel

Jag är nöjd med kvällen!
1. Fartlek/intervall på löpband 8 km/40 min. 4x4 min intervaller i 4.40, 4.30, 4.17, 4.08 min/km med joggande vila i cirka 5.30 min/km-tempo emellan intervallerna. Svettigt och roligt!
2. Styrketräning bröst, biceps, triceps, mage 50 min styrketräning med fokus på vikt snarare än på antal rep. Sen hem och äta en lättare middag, ta bilen till Leksboda och därefter ta sig hem genom...
3. Transportlöpning 6 km i cirka 5.40 min/km-tempo med systers hund Doris genom en vacker augustikväll med sol över gula åkrar. Kände mig pigg men det gick ju långsamt, mer en återhämtningsjogg och ett sätt att ta sig hem utan vare sig bil eller cykel! Jag är glad att jag har ben som kan bära mig både hit och dit jag vill!

Det är kul att göra annorlunda saker ibland, den här light-versionen av trippelpass skulle jag gärna kunna tänka mig att variera mera. Tänk typ en dag med fyra pass, vila och mat mellan passen... det vore ju hur kul som helst!

3 kommentarer:

andreas sa...

åh tänk om man hade din kondis då skulle jag vara nöjd kram

Elina sa...

själv är man nöjd med en sväng på gymmet imorse... nu blir det mest fest framöver!

mbh sa...

ha ha jag som trodde att springningen hem från boda var dagens träning! Så naivt av mig :)