söndag 9 augusti 2009

Ett hål i tån

När ska man lära sig... att det inte fungerar att planera in kvalitetspass med backträning dagen efter fester. Som efter storasysters sagolika födelsedagsfest igår. Vagt grön i ansiktet klarade jag i alla fall av att cykla fram och tillbaka till Leksboda, för att hänga med gänget, äta rester och diskutera gårdagen.

Och sen tappade jag en nagel och tvingade alla att beskåda hålet jag nu har i tån, ett hål istället för en tånagel.

Och jag ordnade en ny kudde åt JW, eftersom han säger att den han har nu är "som att sova på en död katt".

Och vad ska jag göra nu då? Spänningen är olidlig. Ångestnivån hög. Jag tar nog en dusch först och främst, sköljer bort eländeskänslan med hett vatten över kroppen.

2 kommentarer:

Elina sa...

Jag gillar inte tår, naglar och sånt. Iiih! Bara småbarnens - de är så söta.

Det blir bra till slut. Med jobbet. Med ett annat jobb.

Malin sa...

kul att du kom ut. eftersnacket är en viktig del av en fest.