tisdag 25 augusti 2009

Den nya dieten


Igår hände en, som jag anser, rolig incident i BH-W-hemmet. JW höll under vår fina gemensamma lunch en lång, invecklad och säkerligen timmeslång utläggning om vårt nya nyttiga liv. Ja, framför allt hans nya nyttiga liv som skulle börja nu på stört. Han radade upp argument efter argument, vi skulle bli pigga, starka och fantastiska av en kost med mindre socker och fett och mer grönsaker och protein. Han åt nöjt sin salladslunch med mycket bönor och grönsaker och sa även att det här är ju till och med godare än skräpmat! det är ju inte ens gott med typ pizza, egentligen!

Sen åkte han iväg och vann en golftävling. När han kom hem frågade jag om han ville ha mat, fullkornspasta, lättfalu, grönsaker. Njaee... jag har ätit på vägen hem. Mycket intresserad undrade jag vad det var för ny salladsbar som har öppet klockan 20.00 på vägen mellan Falun och Leksand. Burger King! Det ante mig...

Nu orkar jag jobba en timme till, upplivad av detta! (förresten så gillar jag både bönor och hamburgare med strips)

3 kommentarer:

Elina sa...

En mix ska det vara! Bara det är mycket. Man ska ju inte gå hungrig!

andreas sa...

bra jonte man kan inte leva på groddar och hemska bönor..

mbh sa...

ha ha känner igen det där från mats. han får såna där idéer ibland. häromdagen frågade han om jag inte kunde göra musli eftersom han ville börja äta nyttigare. idag tog han med sig en chokladboll till jobbet :)