fredag 14 augusti 2009

Action vid flinghyllan


En del i ihopflyttandet är att börja planera mat, handla och göra andra diverse aktiviteter. Igår var vi på Hemköp och befann oss vid fling- och müslihyllan. Älskling går och kollar på olika paket. Lyfter fram ett paket Cheerios och säger
-Ja, i de här är det väl säkert mest bara socker...
Var på jag ser min chans att briljera med innehållsförteckningskunskap, och lyckligt tar ett likadant paket och börjar högläsa från innehållsförteckningen.
-De innehåller SOCKER, HONUNG... OCH SIRAP! (förfärat utrop) Jag skall just börja räkna ut antal gram sockerarter per hundra gram flingor när älskling suckar och ställer tillbaka paketet.
*
Undrar om det var före eller efter detta som han högt (på engelska) började säga "kan någon rädda mig från den här galna kvinnan hon förföljer mig och jag blir inte av med henne" eller när jag fascinerat lyfter en otroligt lång gurka, viftar med den framför mig och ropar över hela grönsaksavdelningen "älskling! kolla vilken lång!" Det var en spännande utflykt och jag kan inte bärga mig till att bo ihop. Och det menar jag verkligen med hela hjärtat, för jag har aldrig förr känt så som jag gör eller mött någon som honom.

5 kommentarer:

emelie sa...

en del i den ibland tråkiga vardagen men som oftast är den alldeles underbaraste också. att alltid få ha den bästaste av de bästa i närheten!

elina sa...

hihi, rolig grej! det ska jag börja köra med pörcie :)

andreas sa...

hej hej nu är jag tillbaka med ny dator så nu kan jag hänga med i ditt liv kära syster. tog min första löprunda i veckan oxå men du skulle väl kalla det uppvärmning haha kram

Andrej sa...

Tur att de inte har säkerhetsvakter på Hemköp. Eller har ni blivit svartlistade i hela kedjan ;-)

Snorkkis sa...

Hehe, vilken följetång detta kommer att bli :)