tisdag 18 augusti 2009

Betraktelse från bänken


Oj vad supereffektiv jag varit en lång stund. Mikropausar med bänkpressbetraktelser.
*
Anledningen till varför du ska träna även när det känns motigt och tungt, det blir sällan som du tänkt dig! Hela förmiddagen kände jag mig som överkörd av en ångvält trots en god natts sömn (9 timmar!). Hade planerat in ett styrkepass på lunchen, bröst biceps, på gymmet. Och det blev riktigt bra! 50 min supereffektiv träning.
*
Denna bänkpress! En övning jag känner hatkärlek för tillsammans med många andra gymråttor, tror jag. När jag tränar med någon annan (alt 1) kör man bänkpress med någon som står bakom och du lyfter ner och lägger av stången på ett ställ (se bilden) När jag kör själv får jag ta stången och lyfta upp och rulla av den med hjälp av knäna (det är tyngre). Alt 1, orkar cirka 40 kg 8+8+6 när jag gjorde det sist, i våras. Idag orkade jag alt 2, 35 kg 12+12+8, har utökat successivt från 8+8+8 rep. Undrar vad jag skulle orka alt 1 idag? Eller med färre repetioner? Typ set om 3 x 3. Kände mig även stark i biceps och mage, det var kul! Tyvärr hade jag glömt nästan alla duschgrejer, så fick köra en raggardusch och sitter nu med träningströja på jobbet. Inte ok.
*
Ser fram emot många timmar på gymmet i höst. Men när ska de ta och fixa mitt favoritlöpband? Det andra funkar väl också, men mina 1000-meters intervaller vill jag köra på favoritbandet!

1 kommentar:

malin sa...

min enda tanke är - när f-n äter du? är verkligen lunchträning bra när man lider av stressmage? /moralsyster Malin