lördag 15 augusti 2009

Jonna aka Elin Woods

Klockan är 6.38. Jag har varit vaken en timma. Det är lördag. Nu ska jag baka bröd tänkte jag... gå och lägga sig igen, vad är det liksom... när man kan baka, promenera, lyssna på Ring Så Spelar Vi och annat fantastiskt! Sängen är ändå tom och jag känner mig rätt pigg. Det känns nästan som helgmorgnar i mitten på mars. Fast ändå inte.

Jag leker nämligen Elin Woods såhär på morgonkvisten! Jag har kört världens snyggaste golfspelare till KM i golf. Om han är en av tre bästa på de 36 hål de spelar idag, går han ut som en av de tre sista på 18 hål i morgon. Och det tror jag att han kommer att vara. Och i morgon ska jag med och titta, antingen som publik eller caddie. Det blir grymt!
*
Nu ska jag börja baka... för börjar jag nu, så hinner jag få nybakat bröd till morgonkaffet om ett par timmar!

2 kommentarer:

Elina sa...

jonna aka en tant på 70 år? Visst det låter mysigt och så. Men kroppen behöver ju sova ut ibland. Jaja, du är hopplös och vi olika. Men ändå så lika.

Jag vaknade 07.45 av mig själv. Vissa skulle väl inte tycka att det var så stor skillnad.

mbh sa...

hi hi jag betvivlar att elin skjutsar tiger men ändå... kul att du kom förbi oss sen!