tisdag 11 augusti 2009

Nytt brev till coachen

Hej! Hur är det med dig och familjen? Hur går det med löpningen, har du tävlat något? Jag har bara tävlat två gånger under sommaren, en gång i maj och en gång sista juli. Får se hur det blir framöver... Just nu är mitt stora problem hastigheten! Jag blir helt enkelt inte snabbare, snarare långsammare... Om jag jämför med hösten-2008 så sprang jag sällan långsammare än runt drygt 5 min/km även på 14-15 km. Skillnaden då var att jag då aldrig sprang längre än så. Idag är jag ju mycket uthålligare och kan visserligen springa 23 km i 5.30-fart... men har svårt att bli snabbare på distansen 8-15 km. Håller långpass-hastighet (E-tempo) även då... är det slarvandet med kvalitetspass och intervaller tror du? Har du något tips...tack på förhand, kram Jonna

Just nu sitter jag och surar över att jag springer så sakta så klockorna stannar och kossorna runt Limsjön somnar. Är det bristen på pannben, viljan att pressa sig, få blodsmak i munnen, vad vet jag. Idag fanns ingen ursäkt för hastigheten. Mår lite illa, har hört att man ska äta något litet då när man har magkatarr så äter transfettskex och väntar på kvällsfikakalas.

3 kommentarer:

Andrej sa...

Uppvärmningen? Slarvar du med den sänker det garanterat hastigheten. Annars är det nog som du tänker - hastighet ger hastighet. Intervaller på 1000 m * 4 och hålla t.ex. 4:30-tempo.
"En som också är långsammare än en kossas råmande"

malin sa...

gumman du är ju så duktig. skippa klockan - spring av hjärtats lust! men förövrigt så sprang du säkert snabbare nä du var en "sökare", nu har du "funnit" och kanske är det svårare att kuta fort när man är harmonisk:) en liten tanke men vad vet jag...

Elina sa...

jag tror inte mina och malins råd är de du söker tyvärr haha. dock har du ju fått mig att börja ta tid också. men nån långlöperska blir jag nog aldrig!

jag tycker du är duktig vilket tempo du än springer!