tisdag 21 april 2009

Sveda i stoltheten

Nu har jag sjunkit lågt. I morgon är det jag som står för eftermiddagfikat på jobbets planeringsdag, och jag ska bjuda på köpt kladdkaka. En kladdkaka är jordens enklaste bakverk, tar max en kvart att baka. Jag har bakat kladdkakor sedan jag var 10 år, är ganska hygglig på att få till den rätta kladdigheten. Nu har jag köpt en. Det svider lite. Särskilt eftersom mina arbetskamrater tenderar att bjuda på handrullade nougatkulor, kardemummacroissanter friterade på den egna spisen, nötchiffonger, mandelmojänger och tryffeltralalala. Alternativet är att ta fram en påse med årsgamla saffransbullar som jag fått av mamma, och låtsas att jag slängde ihop de själv, åtta på kvällen. Mycket trolig historia om jag får säga det själv.

Men jag är faktiskt jäkligt trött och har ont i halsen, så det räknas väl nästan som ursäkt för mitt fruktansvärda brott. Idag är det frivillig vilodag, i morgon blir det nog ofrivillig vilodag.

6 kommentarer:

Elina sa...

Inte hörts på hela dagen. Hör inte till vanligheterna. Men jag vet att du varit busy. Det är skönt att höra att även du kan bjuda på köpebröd :) Även om din kladdkaka är godare än köpt...

elly sa...

men oj oj, ja, sånt där känns ju inte så kul alla gånger. hembakt är det bästa, men du blir nog förlåten.
jag var på vårdcentralen igår och bl a lämnade prover, och människan lät nålen sitta kvar medan hon rådfrågade en annan doktor om en sak. sånt fixar inte jag med mitt låga blodtryck... :/

malin sa...

frödinges kladdkaka är supergod så det blir nog succé ändå!

Anonym sa...

Ja det säger ju något om intresset för saffransbullar! Nästa år ger jag nog någon annan påsen! Kram mor, som inte bakar och mår bra ändå!

andreas sa...

den där kladdkakan på bilden är faktiskt hemskt god men ta vaniljglass ist gör grädde.kram

Malin Lundin sa...

Nemen begrava en hund...det lät inte kul =( va tråkigt..

Men du får göra det bästa av det hela! ha så kul med grillpremiären det ska bli otroligt fint väder hela helgen =) kramis