tisdag 7 april 2009

God morgon!

Inspirerad av andra morgonlöpare satte jag klockan på 5.30, slog upp porten 5.40 för en kortare vända. Det var tänkt som ett snabbdistanspass men min kropp ville inte springa särskilt fort så tidigt. Så det blev snarare ett kortdistanspass, 6 km, i 5 min/km-fart.

Nu frukost, banan, naturell yoghurt, müsli, havrebröd, ägg och te! Sämre morgnar kan man ha, även om SMHI tyvärr ljög för mig. Jag hade kalkylerat med +5 gr och sol, det var -2 gr och inte sol klockan 5.40. Nu skiner solen (6.58)

Det finns så många anledningar att vara happy happy idag! Jag har haft en grym morgon ju! Det är tisdag och då är det tisdagsfika på Gårdscafeét! Jag ska discogymma i kväll! I morgon åker jag till Uppsala och i övermorgon till Afrika/Marocko/Agadir! Idag är det tre (3!) veckor tills 090428! En hel hög underbara anledningar att le hela dagen lång alltså!

5 kommentarer:

Fridah sa...

Men kan jag få din självdisciplin någon gång ellä?
Lycko!

Jessica sa...

Åh, du är så duktig jonna! Njut av semestern nu! Även fast vi har fått det varmt så är det ju inte riktigt sommarvarmt ännu! Njut av varenda sekund. Massa kramar Jessica.

Malin sa...

lovely! tittar upp o tar farväl ikväll :)

Elina sa...

Hoppas du varit glad hela dagen nu då!

AAAAAAH, har INTE tid att läsa bloggar. Ska pluggaplugga! Sen intensivpass... :)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Duktiga du! Dokumentären går i repris på torsdag men den går även att ses på svts webb!

Ha nu en gaaalet härlig resa, ser framemot massa bilder!

Glad påsk, kram madde!