fredag 26 december 2008

Ruska ner julmaten

Det finns ju många åsikter och debatter om julmaten och frosseriet... det bästa jag hört hittills i debatten är vad Anna skrev på sin blogg Orka Mera (blogg.piggelina.se) att det är inte det som händer mellan jul och nyår som spelar roll, utan det som händer mellan nyår och jul! "Men hallå!!! Det är julafton EN gång per år, kan vi inte få äta precis vad vi vill då? Utan att få dåligt samvete för att det blir för många kalorier, för mycket socker och fett!" Bra talat!

Jag har haft två sköna vilodagar julafton och juldag med massor av underbar julmat, julgodis, öl, vin och snaps! Idag var det ganska skönt att återgå till relativt normala rutiner och sedan ta två varv totalt knappa milen åkning, runt Källan med J, i superfina spår och härligt väder. Även om huvudet bankade välförtjänt efter gårdagen... det är i alla fall uppiggande med frisk luft!

Under jul har jag även bastat och rullat mig i snön två gånger! Därav bildbeviset ovan! I love bastu. I morgon väntar efterlängtad styrketräning och sedan kanske lite mer längd... kan inte låta bli, det är ju såå kul! Fast jag saknar min löpning, i natt drömde jag att jag kunde springa. Snart ska jag försöka...

Inga kommentarer: