fredag 5 december 2008

Morgonsimningen

Satte klockan på 5.30 och mötte upp mamma, för att morgonsimma på min kära hall. Det var fint, men jag kände mig tung i vattnet, det gör jag alltid, jag är inget vattendjur. Känner mig mer som en valross i vattnet, eller en knappt simkunnig stor byracka som liksom halvsjunker lite i varje tag. Men jag jobbar på det, att försöka gilla vattnet och försona mig med det. Och ändå är simningen nästan meditativ, rofylld, för att inte tala om bastun och fikat efteråt!

Nu är det freeeeeeeeedag! Och fredag betyder helg. Och helgen andra advent betyder julbord, tjockbullabak, shopping och kanske till och med längdskidpremiär!? Nu finns det i alla fall spår att åka i både vid Granberget och Källan! Hurra!

2 kommentarer:

Malin sa...

Åh det vore härligt att åka längdskidor. Undrar om det blir någon tur för mig i år. Vi ses i mörn!

Anonym sa...

Skönt att simma ja... men fikat är nog det bästa som sagt :)

hoppas du är nöjd med helgen så här långt!