torsdag 18 december 2008

Grymt pass

Igår var det säsongsavslutning på Masesgården med roddlaget. Grymmaste träningen någonsin på flera sätt!? Vår tränare bestämde sig för att vi skulle köra 1,5 h effektiv träning. 45 min spinning + 45 min box/styrka, och typ 5 min stretch.. Det var ett gäng ganska mjölksyredarriga roddare som vacklade ut därifrån sen...

Spinningen kördes med pulsklocka och jag hittade en bra puls som jag kunde ligga på under längre perioder. Det är rätt häftigt det här med pulsträning ändå, även om det är lite svårbegripligt ibland. Men kroppen kan inte lura en på samma sätt då, att man "tror" att det är jobbigare än vad det är... och då tvingas man öka tempot. Vi var tre st roddare som dessutom simmat 30-40 min på morgonen så det blev en riktigt fantastisk träningsdag! Lovely.

Inga kommentarer: