söndag 7 december 2008

Lite gnäll och gråt

Under löpningen går det ganska bra, det känns men är uthärdligt. Men jag klarar inte så länge, idag hade jag rätt ont efter endast 5 km. Efter är jag halt. Kan inte stödja på benet ordentligt, linkar fram. Sen går det över efter någon dag, nästan. Nu börjar jag få panik över det här. Jag har provat en hel del nu, vila (ev för kort), stretching, att bara köra på. Vad är nästa steg? Voltaren, smärtstillande? Knäskydd? Jag hoppas att när vi börjar köra mer längdåkning så kommer det avlasta knäet och läka ut den här SKITEN som får mig att vilja gråta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt systra mi... jag har tyvärr inget knep. vila är det jag kan tänka, inte från träning helt, men från löpning eftersom det är det som gör ont. du får väl kolla upp det annars!

Anonym sa...

det kan ju vara en överbelastning och det kan ta tid att bli av med. längdskidåkning är en mycket skonsam träningsform så det är nog jättebra att köra lite sånt. annars kan jag tipsa om att du tränar muskulaturen runt knät på gymet, benböj, baksida, benspark och benpress är bra övningar för att bygga upp lite muskler runt knät. Kram! /Mange

Anonym sa...

Att springa är ju inte ett alternativ som det låter. Du kan åka skidor och låna min spark!

Anonym sa...

Jag skulle verkligen rekommendera dig att gå till en sjukgymnast om du itne redan gjort det. De kan verkligen känna igenom knät och säga vad som ev behöver stärkas upp.
Nästa steg är ju en läkare annars. Jag tror inte på att man ska hålla på att själv behandla. Bättre att ta hjälp av expertisen.

Löpning & Livet sa...

Var i knät gör det ont? OM det är på utsidan/nedanför kan det kanske vara löparknä.. isf skulle jag rekommendera stretch av utsida lår.. kolla marathon.se tror det finns någon bra beskrivning där!

om det inte hjälper skulle jag nog kontakta en sjukgymnast..