onsdag 28 december 2011

Yogad och klar!

Klockan 7:00 imorse slog jag upp en bildörr under ögat. Den tunna, genomskinliga huden under ögat gick sönder och jag fick ett jack. Det var en rätt intensiv smärta, det rann några tårar och jag kommer antagligen få fira nyår med en blåtira! Är rätt svullen runt ögat nu.

Trots den dåliga morgonen begav jag mig iväg på mitt livs första yogapass! Ni minns kanske att jag blivit inbjuden till en hemlig yoga? Det var för fyra månader sedan. Nu tog jag mig dit!

Vi yogade i en vacker konsthall och till skenet av tända ljus. Hur var det då? Mer fysiskt än jag trodde, bålen fick jobba en del, även armar och ben. Mina korta muskler skrek efter nåd när vi tänjde och sträckte... Nu har jag stiftat bekantskap med både Krigare, Hund, Kobra, Fisk, Sfinx, Tranor, Solhälsningar, Ko och flera andra. Väldigt, väldigt välbehövligt för min kropp som är stel efter löpning, skidåkning och styrketräning!

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Nämen aj :( Men kul med yoga! Och ja, det är mycket mer fysiskt än man kan tro (även om det skiljer rätt rejält mellan olika former av yoga)

LinaTriathlet sa...

Men aj aj ont! :(

Härligt med yoga! Jag kör alldeles för lite av den varan. Kanske får bli mer av det år 2012. Bra för kroppen och utvecklingen. Kan verkligen hjälpa en att bli bättre i idrotten man utövar. Läser just nu om rörlighet och vad det kan göra för underverk! :)

elly sa...

hur gick det med koordinationen? :) jag ser förresten på inlägget innan att det inte alls blev något vilodag igår, hehe.. nu är jag uppackad och installerad hemma så jag ska bege mig till gymmet. det ska bli skönt! nu längtar jag bara efter snö...

Anonym sa...

aj då, krya på ögat! typiskt att sånt ska hända inför nyårsfesten va!

mbh sa...

vad roligt! hopas jag kan joina när jag börjar jobba igen. puss