måndag 12 december 2011

Tips - Annas Kafé i Löa

Om du någon gång åker efter riksväg 50 (kanske till eller från Örebro) och passerar Kopparberg så tycker jag du ska stanna på Annas Kafé i byn Löa. Det är nog det finaste kafé jag vet. Till och från Motala stannar vi här om det är öppet. Det var det igår och jag kunde äta den underbaraste fisksoppa. De säljer dagens soppa, hembakt kaffebröd, ekologiskt bakat bröd, de säljer underbar keramik... Fler bilder lägger jag ut på Systrarnas Receptblogg!


7 kommentarer:

Ingmarie sa...

Där ska jag stanna när jag åker förbi! Hoppas de har vegosoppa att bjuda på. :-)

Elina sa...

Mmmmm! Ser jättemysigt ut!

elly sa...

jo, turkos har ju blivit lite av en "ellyfärg". :) resten av min lägenhet är vit och jag ville ha en mysig kökshörna, inte en ljus och praktisk. kaklet som satt innan var ju rätt trist... pappa spacklade och bytte skiva (medan jag var på jobbet, mycket praktiskt), sedan hjälptes vi åt att sätta upp mosaiken och resten gjorde som sagt jag. känns kul att göra grejer själv. kranen bytte jag också själv förra vintern (skryt skryt). :)

annas kafé ser för övrigt supermysigt ut, förstår att du trivs där!

LinaTriathlet sa...

Åh vilket fint kafé! Älskar sådana som ligger på landsbygden! Mysig känsla!

Såg inlägget om triathlongymnasiet. Vad häftigt, skulle gärna velat gå där! :)

Malin sa...

underbart med en "vägkrog" med stil, det finns inte många såna tyvärr!

Emelie sa...

Oj så mysigt där ser ut! Dom har säkert världens godaste fika!

mockapocka sa...

Hej! Hittade hit via Träningslyckan. Det här verkar vara en inspirerande blogg om man gillar träning. Härligt!
Vilket underbart kafé! Precis ett sådant som jag själv skulle vilja ha en vacker dag. ;)