tisdag 6 december 2011

-6 grader

Äntligen kallt! Jag njuter av varenda kallt andetag... på vägen till och från bilen.

Efter en veckas förkylning med halsont är jag fortfarande inte frisk. Igår när jag stod och gjorde frukost kände jag att det började droppa ur näsan. Tyvärr inte snor utan blod. Blödde näsblod flera gånger igår, och har ont i halsen. Det är tråkigt, stressande, jag blir abstinent på det sätt man blir när man inte får det dagliga påslaget av träningsendorfiner... det som kroppen är van vid att få. Att mysa hemma på kvällarna med den förträffliga Tjuvarnas Jul och gott fika är härligt, men jag vill ju göra andra saker också.

Nåja, jag hoppas på att vara igång om ett par dagar! I helgen och nästa vecka ska det komma mycket snö, åtminstone i Malung-Sälen. I sådana fall handlar det bara om dagar innan längdskidorna åker fram och på...

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Usch :( Håller tummarna för att du snart har fötterna i springskorna igen!

LinaTriathlet sa...

Usch så trist! :(

Jag är också träffad nu, näsan rinner och hostan kom som ett brev på posten.

Vi får hoppas att bacillerna försvinner snarast! Krya på dig!!

Elina sa...

Verkligen trist sis. Jag vet hur du har det och det är svårt att njuta av att "bara" vara hemma! Det är tur att du har det så julfint i lägenheten i alla fall :) Snart är du på banan igen och då laddad till tusen!

Emelie sa...

Trist med långdragen halsont..
Visst är tjuvarnas jul bra :) sitter bänkad varje morgon 07.15 :)
Krya på dig och ladda batterierna så är du snart frisker igen, då i skidspåret kanske!

Träningsglädje sa...

jag premiärsprang i minusgrader idag. kändes fantastiskt. fantastiskt kallt i början men sedan mest bara härligt! krya på dig massor!!! och - tusen tack för din kommentar inne hos mig, den gjorde mig väldigt väldigt glad. många kramar!