tisdag 20 december 2011

Och klockan är

22:07 klockan är och jag pluggar in propparna så långt det går in i huvudet öronen och somnar hårt. Drömmer om tåg alltid tåg som inte stannar inte stannar! Bara åker vidare vi hinner inte kliva på vi får springa efter klättra över taggtrådsstängsel riva sönder kläder och hud tåget stannar ändå inte!

06:10 klockan är när telefonen börjar tjuta bredvid ansiktet nära örat. Ögonen så svullna som man bara kan vänta sig när natten ägnats åt att springa jaga blöda. Tusen juleljus lyser hemma i granen i fönsret men jag måste lämna allt det gå därifrån och innan jag går läser jag i tidningen att Baka små ljuvliga drömmar till jul och jag tänker att det ska jag fan inte göra det sista jag ska göra är att baka ljuvliga små drömmar.

07:01 klockan är och jag går ut genom dörren!

07:11 klockan är då jag sätter mig på tåget och som alltid hinner jag med jag har aldrig missat ett tåg en buss en bil ett möte.

07:45 klockan är när jag stämplar in jag kokar kaffe torkar diskbänken jag har kaffeveckan också på torsdag måste jag bjuda alla på smörgåsar. Jag tänder ett ljus och längtar hem till mina tusen juleljus och längtar tills kvällen till att få göra kroppen trött trött trött och andas in kall luft känna musklerna arbeta åka skidor.

7 kommentarer:

Annika sa...

Fy för mardrömmar och stress på natten. Men söt du är som skriver. Jag känner igen mig. Imorse var jag halvdöd när klockan ringde. Lyckades välta ner saker från nattduksbordet i sömnen men orkade inte ens titta vad det var som dunsade. Somnade om, snoozade, somnade om, kände mig mörbultad, trött, energilös... En dag kvar att jobb. Sen välbehövlig semester och familjemys :)

emelie sa...

älskade vardag!!?? :) ha en fin fin dag!

Michaela sa...

Hmr, vi får ta ett snack på torsdag när vi ses.

Malin sa...

Snart är du långledig! Snart åker du skidor på Vallen varje dag!

Elina sa...

Det där var inte Malin utan Elina.

Snorkkis sa...

Fast vardagen kanske gör så att ledigheten känns speciellt bra sen. Mardrömmarna kunde man ju dock vara utan.

Hoppas du får njuta av juleljusen i kväll!

andreas sa...

hoppas du blev riktigt trött haha kramar