fredag 19 augusti 2011

Söker sponsor inför Klassiker 2012...

Jag vill och ska åka Vasaloppet 2012. Och jag vill även cykla Vätternrundan. Har jag genomfört dessa två, så är det ju lika bra att även simma Vansbro och springa Lidingö och fullfölja hela Klassikern en gång för alla...

Så, någon som vill bli min sponsor? För om jag ska börja cykla måste jag köpa en racer. Och det är dyrt.

Jag lovar följande:
-Att träna hårt och disciplinerat inför alla olika grenar
-Att blogga flitigt och uppdatera om min framfart, på min lilla blogg som snittar drygt 100 unika besökare om dan
-Jag kan gärna vara tapetserad från topp-till-tå i sponsorkläder om någon vill ställa upp.

Vad mer?
Jag är en glad motionär född 1984, som sprungit två marathon och åkt tre Tjejvasor. Jag har gjort en Vasaloppssäsong (tränat för detta mål en hel säsong, 80 mil skidor, seedat fram mig till led 7 men blev sjuk dagarna innan och fick inte starta). Mitt hjärta finns i längdskidåkning och löpning, men jag vill utvecklas. Om jag börjar cykla kommer jag att göra allt för att göra det bra. Jag vill inte bara "ta mig i mål", utan gör jag det, så är träningen och vägen dit viktig.

Att börja med nya "grenar" ser jag bara som en fördel. Längdskidor går bra att mängdträna, och jag längtar efter något mer att kunna just mängdträna. Något att kunna varva löpningen med under sommar och höst! Simma har aldrig varit min grej, men jag ska nog kunna lära mig gilla det med...

Det slutar nog med att jag får sponsra mig själv! Själv är bäste dräng, eller hur var det!? Vill man få saker genomförda får man se till att göra det, helt enkelt.

6 kommentarer:

Elina sa...

Jag kan inte sponsra med pengar, men jag kan erbjuda hejarop och peppning!

Malin sa...

Spännande! Hade jag kapital hade jag gärna haft min logga på din rygg!

Emelie sa...

Hade inte plånboken vart full med kvitton eller om börsen varit lite mer stabil så. Eller kanske när mitt företag säljer sig själv, då är jag gärna din sponsor :) då kan du få lite massage efter loppen också ;) alternativet är ju en fin trissvinst!
Än så länge får jag nog sponsra med pepp, glada hejjarop och goda tankar :)
Ha en fin helg!

andreas sa...

jag kan sponsra med en del ;) kramar

Jonna sa...

Haha, tanken var ju inte att mina vänner och bloggläsare ska gå in som sponsorer... möjligen om något sportföretag skulle slinka in på bloggen och vilja sponsra en glad motionär med Klassiker-ambitioner :D

Karin sa...

Inspirerad av dig försökte jag inspirera Nike till att sponsra mig. La till och med upp min blogg på deras FB-sidan (med tydliga instruktioner), men ännu tyst. De kanske inte jobbar på måndagar? Jag kan inte se någon annan anledning till tystnad. Vem skulle inte vilja sponsra oss?