onsdag 24 augusti 2011

Sinnesduschen

De sista dagarna har jag haft en stor stresskänsla i kroppen dag som natt. Jag har drömt stressade drömmar och haft svårt att komma ner i varv. Det beror kanske på att semestern är slut, att veckor med mycket inplanerat radar upp sig.

Men träning är verkligen den bästa medicinen mot negativa känslor! Man mår alltid bättre efteråt. Sinnet blir lugnare och klarare, man sover bättre osv. Även om kvällens pass inte går till historien som världens bästa, så känner jag mig ändå mer tillfreds efteråt. Löpning en sval sensommarkväll är som en mental dusch! Hallelujah...

5 kommentarer:

Elina sa...

Ja, den gör en hel del den där träningen! Man behöver ju inte prestera på varenda pass. Att bara komma ut och iväg och rensa huvudet är väl mer än nog ibland!

elly sa...

är helt enig med elina. mina pass är ju än så länge inte särskilt renande, men nästa vecka tänker jag köra igång med spinning och gud vet allt på eriksdalsbadet. även om jag inte kan springa så mycket som jag vill kan jag göra annat!

mbh sa...

ja med ditt tuffa jobb borde det närmast vara obligatoriskt med motion :) Puss

Malin sa...

Kan inte säga emot på en enda punkt! Hoppas stressen lugnar ner sig snart, och du kommer in i vardagen på ett bra sätt.

Sofia sa...

duscha på då ;)kramar