torsdag 25 augusti 2011

Raggsockor och äppelpaj

Nu är det dags att börja glorifiera hösten, säger Elina, som även tagit äppelbilden. Nåja, det är inga större problem att göra det. Hela hösten går vi omkring i raggsockor och kofta, äter äppelpaj och dricker kaffe, njuter av höstluften och den färgsprakande naturen?

Så är det kanske inte riktigt. Men hösten är en favoritårstid för mig. Och får man åtminstone några raggsockor-äppelpaj-höstlövs-dagar så lever jag länge på det! Det finns faktiskt ingen årstid som lämpar sig så utomordentligt väl för löpning som hösten! Och kvällarna inomhus känns så mycket bättre på hösten.

Jag har saker att längta efter också! Det är viktigt i livet att ha saker att längta efter.
-Ett par tre löptävlingar. Ett lopp är 3 km rätt uppför ett berg!
-Ett stort antal födelsedagskalas närmsta två månaderna
-Lediga onsdagar
-Ett höstlov i stugan drömmer jag om...

8 kommentarer:

mikael sa...

Klyschan om att alla årstider har sin charm tycker jag stämmer.
På hösten älskar jag den höga och klara luften. Morgonjogg längs en dimmig sjö, att sitta med en kaffe på ett kafé i höstsolen är saker att längta till

Tack för de uppmuntrande orden om mitt PB :) Det känns jättebra för tillfället

mbh sa...

hösten är toppen om det inte vore för den lite för långa vintern som kommer strax därefter :)

Ulrika sa...

Ja hösten är helt klart min favoritårstid iaf. Älskar lugnet som lägger sig, att det är ok att inte göra så mycket. Att komma in i värmen efter att ha varit ute och tränat.. mmm. Lovely!

elly sa...

fortsätt peppa för hösten! det behöver jag. i helgen tar jag farväl av sommaren med att gå på festival. det hade utlovats 23 grader varmt och strålande sol, men än så länge är det bara 18 och dimma... ge mig en sista shortsdag så kan jag acceptera hösten sen!

LinaTriathlet sa...

Hösten är mysig! Löpning i klar och frisk luft som du säger, det är underbart! :) Välkomnar hösten med öppna armar! :)

andreas sa...

hösten är ju bara bäst å sjukt mycket kalas oxå ;) kramar

Elina sa...

Redan nästa helg är det lopp! Och det är ju topp(en) :)

Andrej sa...

Både ock... jag saknar alltid sommaren jättemycket och hade inte haft något emot den årstiden året runt.