måndag 29 augusti 2011

Måndagsbestyr

Måndag är styrketräningsdag. Måndag är äta-bra-dag. Måndag idag är 5 dagar kvar till helgens tävling...

Sofie spekulerade tidigare om detta med uppladdning inför ett lopp. Jag har ofta ägnat mig åt ganska noggranna uppladdningar veckan innan en tävling. Rätt vila, rätt träningspass, rätt mat osv. Hittills kan jag dock inte se något samband med "bästa uppladdningen" och "bästa resultaten"... Däremot kan jag ha riktiga drömpass med grymt flow, rapp känsla i kroppen och ben fulla med kräm samma dag som jag sovit dåligt, ätit dåligt, rest flera timmar. T.o.m. dagen efter ett par glas vin har jag kunnat avverka fina tempopass.

Slutsatsen av detta blir alltså att jag kan tagga ner en del med mina förberedelser. Leva ungefär som vanligt. Såklart inga tuffa löppass dagarna innan, men försöka slappna av och lita till att det jag gjort i sommar räcker till och ger mig önskad effekt på lördag.

7 kommentarer:

Elina sa...

Jag gillar det här med att vila mig i form sista dagarna ;) Kan inte riktigt fatta det är på lördag! Blir så pirrig när du skriver om det. Imorgon är det dags att testa formen igen, snoret till trots...

andreas sa...

haha ja ett av mina bästA pass i sommras gjorde jag på en MAXmiddag kramar

LL sa...

Är det tjejmilen du ska springa?

mbh sa...

Låter som du kommit till en klok insikt :)

Malin sa...

100 kronor i månaden - det är inget att fundera på! vi akn köpa nåt tillsammans imorgon ja. kram

Malin sa...

Tycker inte alls det är tråkigt att läsa om ditt paradis! Det är ju så vackert! Förstår om du vill tjata om det.

Så spännande! Jag önskar dig en lyckat tävling!

Sofie RW sa...

Du kommer säkert att vara i din allra bästa form på lördag - vad kul med lopp!