torsdag 4 augusti 2011

Fartfylld dag och ett litet hejdå

Idag har jag haft den mest driftiga dagen någonsin. Även om effektiv är både mitt och Sofies mellannamn, så har dagen varit något utöver det vanliga.

9:00 mötte Elina upp mig för en intervallstege i pyramidform runt Limsjön. Uppjogg, och därefter 1-2-3-4-4-3-2-1 minuters intervall med 60-90 sek gåvila emellan. Jag var seg i värmen (väldigt varmt redan då) och fick slita för att inte tappa syrran som sprang med lätta steg.

Innan dagens andra pass hann jag med glassätande med Rutebo, lunch och en bit hallontårta tillsammans med en vän som fyllt år.

På eftermiddagen var det dags för dagens andra pass, styrketräning på ett svalt gym. Jag körde rygg, mage, triceps och biceps och kände mig stark. Blev rejält skönt trött i musklerna.

Dagens tredje pass - premiär som barnvagnslöpare! Inspirerad av Andréa - grym löpare som utför stordåd både med och utan vagn, sprang jag drygt 5 km med Odin i vagn. Det var så himla mysigt att ha ett positivt sällskap i vagnen. Odin var väldigt glad att vi sprang ihop och tog sin uppgift som påhejare på stort allvar. Men vad jobbigt det är att inte få använda överkropp och armar fritt! Och det är rätt tungt att springa i backar med barnvagn framför... jag badade i svett efteråt då det var över 25 grader ute. En social och Fartfylld dag! Jag älskar semester! En hel del handling, packning, matlagning och tvättning har även hunnits med då vi far norrut i morgon... bloggen får därför några dagars vila! Ha en underbar helg!

8 kommentarer:

mbh sa...

Det blev ju succé. Kul att vagnen funkade att springa med trots att det inte är en riktig joggingvagn. Ska prova själv inom kort!

Jonna sa...

Haha jo! När jag försökte ta en tjuvpaus för att kolla på en båt sa Odin "neeej! Springa!" En liten pådrivare :)

andreas sa...

haha du är ju knäpp ju ska det där vara semester kramar

elly sa...

tre pass, ambitiöst! jag hoppas att jag orkar ta mig ut ikväll efter jobbet (8-19.15) och att foten slutar göra ont. måste verkligen skärpa mig med sjukgymnastiken. jag intalar mig att jag kommer att bli riktigt seriös så fort min nästa semestervecka är över och jag köpt träningskort. jag ser ju verkligen fram emot att orka träna hårdare, men ett års "vila" gör det svårt att få igång motivationen. och återigen, ha det fantastiskt norröver!

Löpning & Livet sa...

Vad söt du är!

Ocj ja det är lite jobbigare med vagn (mycket jobbigare med en "vanlig" också kan jag tänka mig) fast jag tycker mest det känns i uppförsbackarna. På flacken brukar jag bara vila ena handen på :)

Elina sa...

Men shit, här var man nöjd med ett pass och då har du hunnit med tre! Galning. Förstår dock att det sista med Odin var roligt! Vad sött att han satt där i hjälm och hejade på.

Ha det nu så jätteskönt!

Karin sa...

shit vad du tränar bra! Jag som planerat en vilodag idag kanske måste ändra mig...

Sofie RW sa...

Åh så härligt det är med semester och att få in så mycket aktiviteter och träning. Du passar bra med en vagn i sällskap - praktiskt med små PTs att låna :)