måndag 15 augusti 2011

Inte bara bra

Ibland kan man få intrycket av att allt är bubbligt och rosaskimrande när man läser en blogg. Så är det ju inte för någon människa. Bloggar som skriver om "det perfekta livet" gör mig mörkrädd, då känns det ju snarare som om man ängsligt försöker skyla över det som är jobbigt?

Samtidigt så är det ju mer utlämnande att skriva om tillvarons baksidor. Jag vill inte lämna ut varken mina eller min familjs privata bekymmer. Men jag försöker inte låtsas som att allt alltid är bra eller lätt. Det är inte särskilt intressant att läsa om det perfekta livet heller. Det känns rätt bajsnödigt.

Just nu är jag orolig över vår försvunna familjemedlem, katten Algot. Jag har fortfarande besvär med muskelsmärta i baken. Jag fick ett sorgligt besked av en gammal vän i kväll. De sista veckorna har jag varit både arg så jag skakat, jag har varit väldigt ledsen och gråtit, jag har även varit glad och full av inspiration. Så är livet.

7 kommentarer:

Elina sa...

Nej, livet är ju knappast bara det man visar på bloggen och det är ju bra att lyfta det också. Bajsnödigt är ordet, annars.

Löpning & Livet sa...

Visst är det så! Livet går upp och ner och personligen tycker jag också att det är mer givande och intressant att läsa bloggar där alla sidor speglas. Hoppas verkligen ni får tillbaks er familjemedlem!

Ulrika sa...

Exakt så är det. Och jag tänker som du - låt det skina igenom att allt inte är på topp hela tiden, men behåll integriteten om de nära och kära. Man behöver ju inte vräka ur sig de exakta problemen bara visa hur man mår. Kram till dig och hoppas kissen kommer tillbaka.

mor sa...

Du är som vanligt så klok, mitt kära barn!

andreas sa...

så sant så sant du visa lillasyster kramar

Frida sa...

Det är nog precis så, att man försöker dölja något. Det är himla tråkigt att en del känner att de behöver göra så, för det ser ungefär lika ut i alla familjer/relationer. Alla har sina problem, inget liv är fläckfritt.

Hoppas Algot dyker upp snart! Kram

Malin sa...

håller med! det är inte intressant och trovärdigt med barbieliv.