söndag 13 juni 2010

Underbara ungar

Jag har sagt hejdå till G&V efter en hel helg tillsammans. Efteråt blir det så outsägligt tomt, men ändå är jag så varm i hjärtat att värmen stannar kvar länge, länge. Under sista fem dagarna har jag umgåtts dagligen med syskonbarnen! Här är klockan ungefär sex på morgonen och vi sitter och läser Plupp före frukost. Jag med mina 10 år gamla glasögon på mig (som bara speciellt utvalda sett mig i) lortig tröja och allmänt flottig.

Jag känner även att jag hinner med detta nu, när jag gjort vissa omprioriteringar och t.ex tog det jobbiga beslutet att inte ro kyrkbåt i år. Löpning måste förresten vara den ultimata idrotten för småbarnsföräldrar, träningen börjar samtidigt som du kliver utanför dörren och du river snabbt av ett pass och behöver inte passa tider...

Idag har jag förutom en rad andra saker, följt med Gustaf på födelsedagskalas hos Linus som fyllde fyra år! Där fick jag även träffa dagiskompisarna Viktor, Rasmus, Elsa och Isabella. Så fina ungar så det är inte klokt.
Att de satt såhär lugnt i en fåtölj och såg på tv inträffade under totalt 1 gång, 20 minuter, under helgen.

Jag fick även gå hem med Gustaf hand i hand efter kalaset, och se hans glädje när han återsåg både lillebror och föräldrar. Han och Vincent sprang mot varandra och kramades! Jag fick en tår i ögat.

Nu ska jag bli varm i hjärtat igen av att få möta älsklingen vid tåget!

3 kommentarer:

Malin sa...

Härlig men krävande helg :)

gjorde dem? gu va sött!

Andrej sa...

Hmmm.... där har man ju vart, med att läsa sagor tidigt i ottan. Men det var väl sådär halvhjärtat, kan jag erkänna.

andreas sa...

tack än en gång underbart jobbat i helgen Kramar