måndag 14 juni 2010

Love ledighet

Jag känner redan hur energin till att göra saker jag egentligen gillar börjar återvända, såhär andra lediga måndagen. Dessutom är det sommar. Jag sitter och bläddrar i kokboken och funderar... Just nu förbereder jag middag till sambon och vår vän F, som är och spelar golf. Varför inte även göra efterrätt, rabarberpaj? (något jag nog inte ens skulle orkat tänka tanken på för ett tag sen)

Jag tänker även kanske en grillkväll en vanlig vardag för syskonen med familjer, tända ett par grillar och grilla korv och hamburgare till dem? Åh, i love sommar, i love att vara ledig. Vår Kokbok - en klassiker! Här står allt man behöver veta, även när man får hjärnsläpp och glömmer hur man gör en rabarbersmulpaj. Jag gillar god och enkel mat men har inget intresse av så kallad avancerad matlagning.

3 kommentarer:

Elina sa...

Grillkväll låter perfekt! :) Jag ser också fram emot att baka pajer, göra middagar till mamma och pappa, grilla.... Ledighet är u n d e r b a r t.

andreas sa...

grillkväll grillkväll grillkväll!!! med coleslow,jello och blaskig amerikansk öl kramar

mbh sa...

härligt med kvällsenergi :)