måndag 14 juni 2010

Ont i halsen - IGEN!

Sista året har jag haft ont i halsen väldigt ofta. När andra blir snuviga, får jag ont i halsen. Allt "sätter sig" där. Någon som känner igen detta och vet vad det beror på?

För några år sedan var jag kanske förkyld en gång om året. Nu är jag det kanske varannan månad, minst. Om det beror på att man delar glass och vattenglas med småbarnen eller något annat ska jag låta vara osagt. Drygt är det och jag hoppas att detta är en endags-variant.

Sedan kunde jag heller inte låta bli en löptur idag - att få löpträna med lillasyster och sambo kunde jag bara inte motstå. Det kanske inte förbättrade saken direkt...

3 kommentarer:

Elina sa...

Trist... Då kommer jag nog inte till Hagagatan alls idag. Både du och Mats är sjuka! Men löpturen var rolig i alla fall :)

ruggighund sa...

Jobbigt.

Har du testat Echinagard? Funkar väldigt bra för mig i alla fall, tar så fort man känner minsta tecken på förkylning.

Annars är det Nyodex (bakteridödande) och Strepsil som gäller.

Malin sa...

löpningen är en drog för dig :) erkänn. du springer fast du vet att du inte borde. puss