lördag 19 juni 2010

Både kalas och elände

Idag var vi minsann bjudna på två stycken kalas, Nils kalas och prinsesskalas! Nils var en strålande glad tvååring! Av oss fick han presenter med tema räddningstjänst, en brandbil och en brandmannatröja.

Dumt nog glömde jag kameran. Kortet är från Nils föräldrars bröllopsbrunch, jag läser för Odin och Nils.
Därefter blev det prinsesskalas framför hos syster, med cider, kaffe, bröllopsmazarin och snacks. Jag hade faktiskt dragit på mig min mest prinsesslika klänning...
*
Tyvärr visade sig det halsont jag fick i måndags inte vara en endagarsvariant som jag hoppats på. Jag har haft besvär hela veckan som bara blivit sämre, idag är rösten borta/strupen känns som ett enda sår, och på nätterna/morgnarna hostar jag så eländigt att det känns som hjärtat rivs ut ur bröstkorgen.
*
Jag är trött på sjukdomar och skador denna våren och tycker det får räcka nu... för varje vända blir man sänkt, missar rolig träningstid och andra höjdpunkter i livet. Det hjälper knappast att gnälla men det känns rätt tungt.

2 kommentarer:

Elina sa...

Ibland är det skönt att gnälla!

Jag fick champagne och jordgubbar i laknäs, så nog var det en dag i festens tecken igår :)

mbh sa...

det var jättemysigt att gå på kalas hemma i soffan :)