måndag 28 juni 2010

Dag 24

Det är den tjugofjärde dagen på min sommar, och det var den fjortonde dagen sedan sista träningspasset. Så långt uppehåll minns jag inte sist jag hade, men det måste vara flera år sedan, kanske någon gång innan tvåtusentre, innan jag hittade vägen till Friskis i Norrköping och vägen till lyckan genom rörelse. Och jag var så lycklig att få sätta på mig tränigskläder igen! Så lycklig att jag smällde till med två pass idag. Vi inledde dagen med ett varv runt Limsjön, det var en nära döden-upplevelse och jag var helt färdig efteråt. Tretton dagar utan träning, men med vin, glass och sol skapar visserligen ett enormt sug men knappast lätt och stark kropp. Efter klockan sjutton cyklade jag till gymmet och rev av ett ben, mage och rygg-pass. Nu kör jag igen, hoppas att det bottenkörda immunförsvaret är på uppgång!

5 kommentarer:

andreas sa...

På fredag är det 21 dagar sen jag sprang :( men jag ska försöka hinna imorgon :) kramar

Elina sa...

Sannerligen en rivstart! Skynda långsamt är inget för dig uppenbarligen. Hoppas att du var kry nog för det! Ser fram emot fler springturer (läs fler fikastunder i gräset efter springturer).

emelie sa...

hoppas det går bra! lät skönt med benpass!

mbh sa...

det tar nog ett tag att hitta toppformen men du är knappast tillbaka på ruta ett :)

Sofie RW sa...

Jippiii - härligt att du är på gång igen Jonna! Nu är det sommar på riktigt!