torsdag 3 juni 2010

Glöd och glädje

Fredag Sista dagen på mitt nuvarande jobb, någonsin! En epok på 4 (5) år avslutas.
Lördag Bröllopsdag för bästa vännerna! Så underbart!
Söndag Bröllopsbrunch. Och sedan åker vi på några dagars rekreation till älskade, älskade Kinnvallsjösätra! Vila, sova, god mat och dryck, löpturer över stock och sten, kanske en kortare fjällvandring... Det är så jag blir tårögd när jag tänker på det!
Under en tall i Kinnvallsjösätra, många år sedan.

Jag är totalt slut, det är väl därför jag ganska olikt mig själv sover bort en kväll istället för att gå ut på en tur i den härliga kvällen. Sista tre veckorna i mitt liv har varit de mest intensiva jag kan minnas. Det har varit mycket känslor och det är det även nu, när något gammalt avslutas och något nytt påbörjas.

Jag längtar så otroligt mycket efter ledighet! Få styra dagarna som jag vill! Få energi åter! Glöd och glädje i det jag gör. Jag skäms inte det minsta för att jag tar ledigt hela sommaren, jag har aldrig varit ledig på det sättet förr, jag har jobbat och/eller studerat minst heltid så många år jag kan minnas. Jag kommer att försörja mig själv på egna pengar som jag själv sparat ihop, och jag tycker själv att jag är värd den här tiden och jag vet att jag behöver den.
Nu ska jag bara må bra och njuta av sommaren i närhet av de jag älskar. Göra allt det jag vill och orkar. I morgon börjar mitt sommarlov.

6 kommentarer:

Elina sa...

Klart du ska unna dig och njuta av den här sommaren! Du är värd det tusen miljoner gånger om.

julia sa...

Underbart med sommarlov! Och njut av ledigheten, det behöver man ibland som socionom har jag hört ;)

mbh sa...

Grattis i förskott! klart du är värd ett somarlov :)

Linnea sa...

Du är absolut värd sommarlov som du kämpat på den sista tiden. Njuuut så mycket det bara kan!

Jessica sa...

Gud va härligt med ett långt sommarlov!! Njut nu och ta hand om dig själv. Gör allt som faller dig in!! Många kramar.

Andrej sa...

Du kommer inte sakna måndagarna alls? Inte minsta lilla? Bara l-i-i-i-te?
Nä, trodde inte det heller.
Grattis till en lång och härlig sommar. Den är du värd!