torsdag 24 juni 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig

Jag var till vårdcentralen härom dagen, då jag haft halsont, snuva och hosta i över en vecka. Det var som jag och Sofie konstaterade förra veckan, att om man skulle veta i början av en sjukdom/skada hur länge den skulle fortlöpa, så skulle man gå under. Men nu vet man inte och hoppas hela tiden att i morgon är jag frisk och hel.

Nu har jag varit dålig i 11 dagar. Jag har inte tränat mer än promenader sedan förra måndagen, dvs hittills 10 träningsfria dagar. På vårdcentralen konstaterade de att sänkan visserligen var onormal vilket tyder på infektion, att jag har beläggningar i halsen men dock inte bakteriella, utan än en gång, virus. Och hosta, som kan vara långdragen.

Det här skulle ju bli min superdupersommar med superträning, helst flera gånger om dagen, nu när jag äntligen hinner allt jag vill! Nu ligger allt på is. Och den eviga frågan, börja träna nu, kanske simma, styrketräna försiktigt? Eller vänta tills jag är helt frisk? Det är fortfarande mycket kvar av sommaren...

GLAD MIDSOMMAR!

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja du, det där är ju hur svårt som helst att veta. Totalvila elelr smygträna. Själv hade jag en mastodontförkylning/ar som höll i sig i tre månader.. till en början smygtränade jag lite ibland (men bara väldigt väldigt lugnt) men när jag märkte att förkylningen liksom fick nya krafter av min träning la jag ner totalt ett par veckor. Nu tränar jag lugnt och försiktigt och vilar vid varje litet symptom eftersom jag misstänker att mitt immunförsvar är kört i botten. Men sakta med säkert kommer jag tillbaka. Hur just du ska göra är ju en helt annan fråga.. men om du tvekar inför att träna tror jag att det är just vila du ska göra. känns det bra, så testa lugnt. Mycket lugnt. Och invänta ev. reaktion innan du tränar igen.. det är mitt tips.

mbh sa...

Vila *klapp klapp klapp*. Vila *klapp klapp klapp* :)

Elina sa...

Snygg bikini! Sommaren är ung, vi hinner komma upp i toppform sen :) Vila!

Emma sa...

I Uppsala har det visst gått en otäck förkylning som visar sig som riktig rethosta och håller i sig ca tre veckor.... Min mor blev drabbad och har tagit sig upp till Orsa ett par gånger under den tiden, kanske "läckte" hon baciller i Leksands-trakten... Oavsett så har du ju en lång och skön sommar framför dig och gott om tid att bli frisk.
Krya på dig!
(jag får en väldig längtan till Dalarna av alla fina bilder i din blogg...)

emelie sa...

jag röstar för vila :) ovälkommna virus brukar hälsa på när man slappnar av tyvärr..... ses!

andreas sa...

glad midsommar kramar