fredag 26 februari 2010

Tjejvasan - EN dag kvar!

Så var det dags. Dagarna har hastigt krympt och nu är det bara en futtig dag kvar till årets första, stora utmaning. Tjejvasan! Målet är att gå i mål i Mora. Tidsmål talar jag helst inte högt om.

I år har jag åkt mer skidor, nästan 35 mil mellan 22 december och 24 februari. Säsongen började sent pga vädrets makter, den 22 december åkte jag premiärpasset i Källan. Därefter följde en ganska lång sjukdomsperiod över hela julen med halsproblem och först flera dar efter nyår kunde jag fräsa på för fullt igen!

Jag är en bättre skidåkare idag än förra året, starkare och mer teknisk. Om formen är bättre har jag ingen aning om. Pga knäproblemen jag haft är jag mindre löptränad, t.ex.
*
Nu hoppas jag på att få fortsätta känna mig stark, pigg och fräsch! Skidorna ska hämtas ut idag. Väderprognosen studeras noggrannt... det ser ut som risk för nysnö i spåren och det är inte ett före jag gillar. Som de flesta andra vill jag ha hårda, snabba spår. Pojkvännen och lillasyster följer med och coachar.

Jag längtar tills i morgon! Och jag längtar till när loppet är över. Festen efteråt, tiden efteråt.

2 kommentarer:

mbh sa...

och vi håller tummarna på vägen till sthlm o väntar på rapport! puss

pfunke sa...

10 000:e besökaren säger lycka till!