fredag 5 februari 2010

Omväxling förnöjer?

När det kommer till de fartfyllda aktiviteter som genomsyrar mitt liv så är jag kameleont. Jag gillar helt enkelt omväxling.

Den här veckan har jag hittills avverkat Styrketräning två pass, Simning ett pass, Längdskidor två pass och Spinning ett pass. Och jag älskar ju allihopa... Styrketräningens tyngd och känslan att pumpa ur allt du har, simningens meditativa mjuka former, längdskidåkningens perfekta kombination av styrka, kondition och frisk, iskall luft och spinningens rinnande svett och höga puls.

Jag hoppas även att inom kort, väldigt kort, få avverka första rehab-passet löpning. För trots allt är det ju löpningen, styrketräningen, rodden och längdskidorna som jag hjärtar mest. Bara fyra olika former av rörelse...

Det finns ju fördelar och nackdelar med detta. Fördelen för mig är nog att jag inte tappar intresset och orkar hålla igång med en stor dos träningstimmar året om, vecka efter vecka. Nackdelen, det är klart jag skulle utvecklas mer om jag satsade renodlat på en idrott.

Just nu passar det här bra, att anpassa träning efter motivation, årstid och eventuella kommande tävlingar. Någon annan gång kanske jag väljer att satsa på en sak. Det är tur man inte behöver bestämma sig för en sak!

En annan typ av omväxling... Jag (till höger) och lillasyster på vår Första Maj-demonstration på svägerskans möhippa 2008.

6 kommentarer:

Frida sa...

Haha hmm.. vänd dom jäkligt snabbt så de inte har en chans att gå sönder kanske? :) men det viktigaste är nog att man har blandat en bra smet, då misslyckas man inte :) och personligen har jag aldrig i matfett i smeten, utan steker i lite fett i stället.

Trevligt helg! kram!

mbh sa...

lycka till med dagens skidåkning! vi åker till v-berg i kväll o sover nog över där. puss

mbh sa...

tänkte på en grej när jag hörde mig själv på radio - vi har rätt lika röst faktiskt. Kram

elina sa...

Älskar bilden!

Andrej sa...

Låter bra, ju. Och jag som skulle skicka crossfit-övningar till dig. Du kör ju för fullt!

andreas sa...

ja visst gör det det innebandy när det är snö och löpning annars nu längtar jag efter källanmilen.kram