fredag 19 februari 2010

Nu börjar nojandet...

Hur blir vädret? Hur är formen? Kommer jag bli sjuk? Hur håller knäna? Nu börjar Tjejvasan-nojandet. Med en vecka kvar så vet jag att mycket tankar kommer gå till detta nojande. Jag vill inte ens föreställa mig hur nojig jag kommer att vara inför Köpenhamn Marathon (ok, jag har redan börjat...)

Till exempel, för några dagar sedan sa yr.no att det skulle vara -3 grader och strålande sol nästa lördag den 27 feb. Idag säger de att det ska komma 9 mm snö nästa lördag! Det vore inte alls kul varken för åkupplevelsen eller sluttiden. Och på jobbet är flera personer här fast de är sjuka, halsont och så vidare. Tänk om de smittar! Kom inte om ni är sjuka, snälla...

Det var inte jättebra väder eller före förra året...

På den här hemsidan kan du räkna ut en preliminär åktid (med 75 % säkerhet enligt IBM...) om du skulle startat Vasaloppet i år. Det förutsätter dock att du vet vilken startgrupp du skulle haft. Jag skulle ha startat i grupp 8, och enligt den här tvivelaktigt tillförlitliga källan åkt på 8 timmar och 13 min. I wish! Nu ska jag ju inte starta 90 km utan 30.

*

Ha en grym fredag kära bloggläsare! Jag har startat bra med fredagssimning, fredagsfläta, och senare blir det fredagsfika, skidåkning och tv-mys med vännen Honey!

7 kommentarer:

Malin sa...

låter bra gumman. allt ordnar sig!

julia sa...

mysig fredag! men försök inte att få hanna (om det är hon som är "honey"?) att titta på os bara. på den fronten är hon anngen svårflirtad ;)

Andrej sa...

Det kommer bli snöstorm, motvind och klibbsnö - och du slår ändå personligt rekord!

Sofia sa...

Hej hej visst vore de kul att ses i helgen men vi är ju ganska snoriga över lag och vincent och gustaf är hostiga. så de får du bestämma :) ha en bra fredag här blir de os för hela slanten..

andreas sa...

förstår att du nojar det är ju inte som innebandyn är man sjuk ena helgen så blir det ju en ny match nästa helg kram

Elina sa...

hä kommer bli bra! du är ju så skötsam :)

Freddan sa...

8 timmar och 17 minuter, grattis då slår du mig. Jag ska tydligen åka på 8:22. =)