måndag 22 februari 2010

Sista minuten-skit

Jag blir tokig! Ringer först Vasaloppskansliet för att vänligt fråga om jag kan få dispans att hämta ut nummerlappen i morgon trots att de egentligen öppnar på onsdag, då jag ska till Mora med jobbet i morgon. Det gick inte (fullt förståeligt).

Sedan ringer jag glad i hågen till Intersport i Leksand för att fråga när jag senast kan lämna in skidorna för slipning och vallning till lördagen... Jag har fullt, säger vallamannen krasst, och tipsar om Intersport i Mora istället.

Hurra, det ser ut som den här veckan kommer att bestå av en hel del bilresande till Mora... Som om man inte var stressad nog ändå! Och såklart får jag skylla mig själv för att vara ute i sista minuten. Dessutom innebär det att sista skidpasset, inplanerat till onsdag, får köras på systers skidor istället?

Dessutom är det -30 grader kallt ute och på lördag ska det toksnöa enligt prognosen. Älskade älskade måndag...

UPDATE:
Underbara människor! Nu har jag fått erbjudande om hjälp både med nummerlappar och kan lämna in skidorna i Rättvik! Tack alla fina.

9 kommentarer:

d. sa...

Stop Cold är skrämmande effektivt..! Vill inte ens veta vad som är i då de är förbjudna att säljas i Sverige :D Men hey, de funkar haha.

Elina sa...

Huah! Har ni så kallt? Eller ja, vi hade runt -24 här imorse också... Bet rejält i låren när jag gick till skolan. Varför är man så dum så att man inte använder täckbyxor?

På lördag vill jag ha sol och -2 typ. Jag vill inte vara en isbit när jag ska supporta er!

Anonym sa...

Hej!
Jag vet att Garry Tucker (som jobbar på simhallen) ska valla skidor för skidklubben den här veckan. (Till de tjejer som ska åka tjejvasan.) Prova med honom. Han är ledig idag Måndag tel hem 12032 Lycka Till kram Anna Svenn Halvarsson

lindajohanna sa...

Hej.
Pappa ska hämta ut nummerlappar i slutet av veckan till min kusin + till två kompisar till mig som kommer upp från Nybro och ska köra. Han kan garanterat hämta ut din oxå. Meddela bara ditt start nr till mig eller nått så fixar det sig. Han jobbar ju i Mora.

emelie sa...

va skönt att det löste sig bra tillslut!!

Andrej sa...

Ett rop på hjälp brukar hjälpa!

Sofie RW sa...

Skönt att allt verkar ordna sig ändå.

I övrigt tycker jag det verkar som om du börjar komma igång med den perfekta uppladdningen ;)

andreas sa...

jag tror du får en härlig dag i spåret på lördag kram

Malin sa...

hihi på mina ovallade skidor, det blir nog en härlig uppladdning det håhåjaja :)