måndag 15 februari 2010

Kalla, Kalla, Kalla!

Det är svårt att skriva om något annat i kväll än Charlotte Kallas OS-guld! Att se hennes lopp på tv. sitta och hoppa, pipa och glädjas är helt crazy! (Som Charlotte sa själv efter målgången...)

Vilken idrottskvinna, vilka krafter, vilken prestation, vilken inspiration! Även Moras Anna Haag så klart! OS-guld på 10 km längdskidor, hur stort är inte det egentligen? Det är ju hur stort som helst!!!

Själv fortsätter jag vara lydig flicka och sköta mig enligt sjukgymnastens råd, allt för en vår full av löpning! Idag kunde jag bocka av ännu en punkt på checklistan jag fick av sjukgymnasten
-prova ut ortopediska/medicinska skoinlägg, på Sportskokliniken i Rättvik. Och samma kille provade ut Charlotte Kallas inlägg, kan tilläggas... (det känns härligt att ha gemensam nämnare, även om det är den enda)

1250 kronor skulle det lilla kalaset kosta mig. Jag köper skoinlägg för samma pris som JW köper kvalseriebiljetter för, vi gör olika prioriteringar!

8 kommentarer:

Malin sa...

vi hörde ända hit hur ni skrek (typ). Puss

Malin sa...

resorb är införskaffat men att få i honom det var inte lätt. efter första teskeden spydde han ner hela köket och mats :/

Andrej sa...

Heja, heja!!

elina¨ sa...

jag missade.... bajs!

andreas sa...

ni har ju en till gemensam sak ni är ju båda hejare på längdskidor kram

Hanna sa...

Tänkte säga precis som Andreas! :D Var inte så blygsam! Jag såg bara sammandraget från Kallas guld, men det var helt fantastiskt (trodde aldrig jag skulle säga det, men när man väl sitter framför TV:n känns det så jäkla mäktigt!) Vi hörs och ses snart! Kramar!

Jonathan sa...

Kalla Kalla Kalla!!

emelie sa...

mm helt galet va hon är bra!

mm vi prioriterar lite olika saker :) det är lite tur ibland :)
hoppas det ordnar sig med inläggen och löpningen!