måndag 31 oktober 2011

Slutade bättre än det började

Oktobers sista dag började vedervärdigt! Vid 02.00 imorse vaknade vi av en KRASCH, och ljudet av krossat glas. Jag blev livrädd! Det var en stor tavla bredvid min sida sängen som släppt från väggen och krossats mot golvet. På golvet låg tavelglaset i hundra bitar.

Efter det sov jag oroligt och vaknade av minsta ljud. Vaknade sådär mosig som jag inbillar mig att småbarnsföräldrar gör, när de varit uppe ett antal gånger under natten!?

Oktobers sista dag slutade betydligt bättre. När Leksand möter Mora i hockey är det rätt tid att gå till gymmet om man uppskattar när det är folktomt. Jag körde 1 timma styrketräning och 40 min löpning inkl. 10 x 1 min löpintervaller i ca 14 km/h (enligt ett upplägg jag tipsades om i RW under rubriken Hårda löpbandspass. Nästa gång blir det Kenyanen.) Nu har jag njutit av fruktsallad med en stor klick turkisk yoghurt, mitt fix...

5 kommentarer:

Elina sa...

Bättre att dagen blir bättre och bättre än tvärtom i alla fall :)

LinaTriathlet sa...

Oj jäklars vad läskigt att vakna av en sådan smäll :(

Känner igen det där, när luleå hockey spelar så är det ganska så folktomt och skönt på gymmet! :)

Härligt pass du körde! Bra jobb!!

elly sa...

jag uppskattar definitivt folktomma gym! nu är problemet kanske inte jättestort i leksand, men jag tycker ofta att det finns en massa beef cakes som bara glor. inte för att jag bryr mig om att jag inte är superstark och tar lätta vikter, men jag gillar inte att bli granskad topp till tå av svettiga karlar i tanktops... för att inte tala om att det aldrig är kö!

jag inledde min comeback efter sjukdom starkt förra veckan, men så kom jag av mig pga tidsbrist och jag kommer inte hinna träna så mycket den här veckan heller. jag som blivit så peppad! känner också lite i foten av att ha öst på lite väl mycket på löpbandet, men det är nog ingen fara.

turkisk yoghurt är för övrigt en favorit i mitt hem också. :)

julia sa...

Synd på tavlan, förstår att du blev livrädd!

Karin sa...

Det är alltså utefter elitserien man ska gå på gym! Tack för tips! (eller de lagen kanske inte spelar i elitserien? Skitsamma, det är "same shit different name" för mig iaf...).

Gällande tavla har vi varit med om liknande. Fast hos oss landade den i Peters huvud...