söndag 23 november 2008

Att ladda batterierna


Att ladda batterierna är ju ett sådant där härligt lite slitet uttryck för hur man återhämtar sig och hämtar kraft. Jag läste på en annan blogg om just det och tänkte att mitt absolut bästa sätt att ladda batterierna är att åka till vår stuga i fäboden. Vallen är för mig den totala rekreationen, den friden och ron som finns där fyller mig med lugn och lycka. Det är kokkaffe, fika, skogen och myren utanför dörren, det är grånande slumrande fäbodstugor, det är god mat, långa promenader, tidningsläsande, lyssna på radio, löpturer, det är bara helt, helt underbart... Just denna helg har det inte blivit så mycket laddande av de mentala batterierna, jag är sliten idag efter fantastisk fest igår men även det är ju viktigt ibland!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, låter härligt. Jag låste mig ute idag och har bara varit arg hela dagen, så tog mina batterier slut. Imorgon blir det till att ringa låssmeden och poff(!) så var man tusen kronor fattigare, kunde inte komma mer lämpligt! : (
Nä idag var en dålig dag. Mycket dålig. Kram/Tora

Anonym sa...

låter underbart

Anonym sa...

ååh, jag längtar verkligen till vallen... bara lufsa runt i stora, varma, fula kläder... här ska det var snö, kallt plus att man inte kan ha bara praktiska kläder. suck.

Andrej sa...

Ja, jag vet ju hur det kaenns. Helt underbart att kunna ladda saa.

Anonym sa...

Det verkar skönt. Vet du förresten, i söndags åt jag ditt bröd med nötter och grejer i som du bloggade om! Det var så himla himla gott! (Jag ska inte ta äran för det, det var min kompis madde som hade snappat upp ditt recept och bakat!) Kram!

Slow-Eva sa...

Det är underbart med sådana ställen där man verkligen kan ladda batterierna. Ditt ställe verkar härligt. jag har ett liknande ställe med skog, älv och myr utanför dörren men är där allt för sällan.