söndag 27 januari 2013

Olika målbilder

Att jobba med målbilder tycker jag är bra. Eliten kanske drömmer om pallen och ädla medaljer... Inte jag. Under dagens isande kalla pass på Motorbanan i Rättvik tänkte jag mycket på att få komma hem, sätta på mig den inte så snygga (förlåt Andreas) men ack så sköna ulliga lila tröjan och lägga mig under filten.

Idag var det -6 och vind. Jag frös mycket mer än jag gjorde när det var -18 och vindstilla. Fösta 18 km åkte jag tillsammans med vänner, vi pratade bort tiden. Jag tog en kaffe och smörgås innan jag fortsatte 18 km till. Det blev totalt drygt 35 km med ren stakträning. Skönt  med variation och åka i ett annat spår, flackare spår än detta är svårt att hitta och jag hoppas det blir fler turer dit i vinter.

Nu ska jag bara försöka samla kraft att lämna soffan för att ta itu med tvätt och matlagning innan min man kommer hem.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Jag funkar precis lika! Men nu har jag rört mig så lite på senaste att både ätande och soffhäng börjar mista sin charm....

Löpning & Livet sa...

Det är bra med målbilder. Och bra att få utmana ibland. Då känns belöningen extra bra!

Anonym sa...

Vilket kanonpass! Och en charmigt värmande målbild. De är de allra bästa, tycker jag.

andreas sa...

men nu har jag väl hört nog inte snygg? det har du ju sagt förut snyft kramar

Unknown sa...

bra jobbat i kylan, jag håller mig inomhus i Luleå. Brrr! men nu har jag uppdaterat skidparken för barnen och hunden gillar frusna sjön... bra pass!

Unknown sa...

Haha, det sköna är ju sällan det snyggaste!

Bra milsamlande i helgen :)

Ingmarie sa...

Jag tror alla har en sådan målbild mellan varven. Elit eller ej. Ser mysigt ut!

LinaTriathlet sa...

Bra skidat där!! Målbilder är gott och ha! Mysigt och få gosa ner sig i soffan!

Caroline - Klara,färdiga,Spring! sa...

Du är så klok! Soffhänget är min målbild minst hälften av alla gånger haha:)
Riktigt bra jobbat i spåret!