tisdag 29 januari 2013

En kopp näskaffe...

Jag sitter och dricker en kopp näskaffe på kontoret. För mig själv, bloggar några minuter som sällskap.

Just näskaffe slungar mig tillbaka i tiden. Dels när jag var student och bodde i Norrköping. Då satt jag ensam i min etta på förmiddagarna, tog en paus i studierna och drack förmiddagskaffe och åt Mariekex till.

Det påminner mig också om fikastunder med kära Hanna i hennes lägenhet och på hennes balkong på Käringberget. Näskaffe, tunnbröd med ost och två friluftsälskare som satt på balkongen under varsin filt i den första vårsolen.

Och det får mig att förflyttas några månader tillbaka i tiden, när vi satt på en soldränkt balkong i Turkiet och hade ytterligare en ledig dag framför oss... När vi hade gått och sprungit längs stranden, köpt färskt bröd och yoghurt och åt frukost tillsammans, jag, Elina och mamma.
 
Foto: Elina

3 kommentarer:

Honey sa...

Det var en härlig påminnelse av den mysiga fikastunden med dig! Idag blir det en annan variant då jag varken har balkong, tunnbröd eller vårsol här i Falun. Men i övrigt är det nog sig likt :) Lika trevligt alltså!

Unknown sa...

Näskaffe är inte så dumt ändå, när det väl kommer omkring :)

andreas sa...

mysigt med minnena men näskaffe nej tack då kan det va ;) kram